"The Uzonies" kalandjai

The Uzonies

Kindzsa jogosítványa

2016. december 17. - The Uzonies

A jogosítvány megszerzése itt elég bonyolult és általában csak a dolgozó férfiak kapják meg. Minimum fizetéshez van kötve, ami 350 KWD (kb. 350,000 Ft). Tudtam, hogy Kinga jogosítványa nem lesz meg simán, kell hozzá wasta. Alig vártam, hogy meglegyen a civil ID, ami az itteni személyi igazolvány, mert csak ez után lehet beadni a jogosítvány kérelmet. Le is mentem másnap a HR-re, de nem sok jóval biztattak, mert a hivatalban nem veszik be a kérelmet és fogalmuk sincs mikor változtatnak ezen.

Itt autó nélkül nagyon nehéz az élet, az ember nagyon ki van szolgáltatva a taxisoknak, akiknek többsége nem beszél angolul, mindig megpróbálják átverni az embert és a megállapodott időponthoz képest 20-30 percet késnek, vagy nem jönnek. Ha megkérdezed hogy ez most hogy, akkor szorrimádám, veriibiigtreffik, vatkenájdu?

Kinga nagyon remélte hogy meglesz, de azért elkezdtem dolgozni a B terven is, ami a sofőr volt. Mikor az egyik kollégámat kérdeztem hogyan lehet sofőrt találni, kérdezte miért? Elmeséltem neki, azt  mondja, adjuk be a kérelmet, próbáljuk meg, hátha sikerül, mit veszíthetünk. Mondom, abszolút jogos, jó ötlet, kértem jöjjön el velünk, mert a hivatalokban arab nélkül az első akadálynál elbukik az ember.

Elmentünk a közlekedési hivatalba, ahol egy barakkban már azonnal elég heves szóváltás után kiderült milyen papírokra van szükség. Összeszedtük, lefénymásoltuk majd a pakkal tovább átmentünk a főépületbe, ahol több embert megkérdezve a nyolcadik iroda után, elértünk a nagy emberhez. Az iroda kb. 40 m2, hamutartó az asztalon, itt nem lehet a nyilvános helyeken dohányozni, de az irodákban mindenki dohányzik. Az embernek elmondta a kollégám mi a helyzet, átadta a papírokat amiben minden benne volt, szinte csak Bence oltási könyve hiányzott.

A nagy főnök, akinek 3 csillag volt a vállán, nézte a papírokat, Kinga diplomáját hosszasan tanulmányozta, attól tartottam, valamilyen újabb hitelesítést, fordítást fog kérni, ami mindig időhúzás és a nem válasz elkerülése. Közben bejött a teás fiú, besüt az ablakon a reggeli fény, megkínálta a moudirt (arabul a főnököt jelenti), kávéval és illatosítót tesz az asztalára. Moudir felnézett a papírokból és azt mondta, hogy nagyon sajnálja csak vezérigazgató és vezérigazgató helyettes feleségek kaphatnak jogosítványt és ingatta a fejét. Gondolkoztam mondjak-e valamit, hirtelen rávágtam:

  • Az egyetlen komoly indokunk a négy gyerek. (Ez egyébként itt is soknak számít.)
  • Ez az egyetlen dolog, ami miatt elgondolkoztam rajta - mondja - megpróbálom megbeszélni a főnökömmel.

Berakta a nagy dossziéba, úgy éreztem ez egy fontos pillanat volt, innen már 80% hogy meglesz. Kijöttünk, kollegám azt mondta, ne aggódjatok, jóvá fogják hagyni, csak egy kis műsort kreáltak a dologhoz. Így is lett, egy hét múlva visszamentünk, akkor is majdnem 10 irodában voltunk, míg végül megtalálták a papírokat a pecsétekkel és boldogan mondták hogy minden OK. Még kaptunk egy személyes ajánlót Kindzsa névre, hogy a helyi rendőrőrsön se legyen probléma a további pecsétek megszerzésével. Végül 2 héten belül, minden wasta nélkül meglett a jogsi.

img_9090_2.JPG 

A bejegyzés trackback címe:

https://uzonies.blog.hu/api/trackback/id/tr8212054251

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása