"The Uzonies" kalandjai

The Uzonies

Szerviz és a többnejűség

2016. november 13. - The Uzonies

Az autó szervizelése mindenhol egy érzékeny pont, az ember szeret megbízható autószerelőhöz járni akihez hűséges éveken keresztül, talán olyan mint egy jó fogorvos.

Az egyik kollégám mondta, hogy nagyon jól ismeri a Dodge itteni képviseletének a vezetőjét, ha bármire szükségem van csak szóljak neki. Azt is felajánlotta, hogy van egy sofőr az osztályon náluk akit igénybe vehetek, ha gondolom elviszi és visszahozza az autót ha kész van. Gondoltam ez egy szuper megoldás, biztos őt már ismerik, nem fognak átverni és még időt is megtakarítok vele.

Reggel levittem a kulcsot, mondták hogy mielőtt elkezdik, úgyis felhívnak és elmondják mit fognak megcsinálni és mennyiért. Gondoltam ez sima ügy. Hívtak is egy óra múlva, elkezdték sorolni hogy mennyi mindent fognak cserélni, különböző szűrőket, gyertyákat, olajat, stb. A végén mondja, hogy 280 KD, ami kb. 265,000 HUF. Mondom ez egy kicsit sok, de ha ennyi munka van vele, akkor ennyi. Nem nézettem át tüzetesen a kocsit amikor megvettük, így nem tudtam ellenőrizni, hogy valóban ennyi mindent kell rajta javítani vagy csak vastagon fogott a ceruza. Amikor vettük 25,000 km volt benne, most pedig 30,000 km, még újszerű állapotban van, nagy baja nem lehet. Próbáltam alkudni egy kicsit, hogy legyen 250 KD, de mondta az ember, hogy ő a legjobb szolgáltatást szeretné nekem nyújtani, ezért nem nagyon tud engedni az árból. Ebben maradtunk.

A következő megbeszélésen, mondom a munkatársaimnak, hogy 280 KD a szerviz és kérdeztem tőlük hogy ez normális-e. Majd mindenki elkezdett hüledezni, hogy micsoda, 280 KD, „Még soha nem fizettem ennyit”, „Nekem múltkor a kis szerviz, 45 KD volt”, „45, az sok, én csak 38-at szoktam fizetni”. Kérdezik, mit csinálnak ennyi pénzért? Mondom, hát pontosan nem tudom, elmondták, de nem mindent értettem és nem tudom, hogy valóban szükség van-e mindenre. Azt mondják, hogy de ugye még nem kezdték el... Mondom, de igen. Elmagyarázták, hogy ilyenkor ha először mész érdemes személyesen elmenni, nem sofőrrel odavitetni az autót, és előtte 20KD-ért megnézetni az autót, ahol felmérik az állapotát, és utána pedig az alapján meg tudod rendelni a szerviznél, hogy milyen javítást végezzenek el. Drága tanulópénzt fizettem, majd legközelebb így fogok tenni, gondoltam. 

Még aznap elmesélem a kollégának is, aki ismeri a Dodge nagyfőnököt, teljesen meglepődve mondta, hogy ilyet még nem hallott. Megígérte elintézi a dolgot. 10 percre rá csörög a telefonom és hív a szerelő suspervisor, hogy a nagyfőnök személyesen odaszólt, miszerint csak kis szervizt csinálnak, ami 38 KD. Beleegyeztem, majd 10 perc múlva visszahívott, hogy az ablaktörlőt még kicserélné, az 10 KD, mondtam, hogy egyelőre maradhat, még egyszer sem használtam, mert nem volt eső.

Mikor megyek az autóért, szabadkozott, hogy ő jót akart, és annyira kellemetlen, mert a nagyfőnök számon kérte, és hát ő 25 éve ezt csinálja és ha bármi van a jövőben, őt keressem személyesen. Kérdeztem, milyen állapotban volt az autó, azt mondja:

„Verigúdszőr, ólmoszt nyúszőr.” Nagyon jó uram, olyan mintha új lenne.  Nem akartam megkérdezni, hogy akkor miért kellett volna a nagyszerviz.

A végén még hozzátette, hogy ha beszélek a nagyfőnökkel, akkor mondjam meg, hogy milyen kedves volt és ő egy jó ember, mert 1:00-kor lejárt a műszakja és a főnök azt mondta, addig nem mehet haza, amíg át nem adja nekem az autót, és mindez délután 5-kor történt meg.....

Másik heti sztori, pedig hogy az egyik kollegámmal beszélgettem, akinek 7 gyereke van, és hosszan ecsetelte, hogy milyen jó hatással van a házasságra ha az embernek több felesége van. Itt Kuvaitban 4 feleség a megengedett, neki csak kettő van, szóval ő csak egy kisoroszlán, bezzeg az apjának 5 felesége volt, hozzátette, hogy az csak akkor lehet, ha valamelyiket nyugdíjazza. Az apjának egy sajnos meghalt, így lehetett összesen 5. Végre elkészült Kinga és a gyerekek tartózkodási engedélye, kérték hogy a hozzátartozókat vigyem fel a helyi HR rendszerbe,  amikor Kinga adatait megadtam,  feladta válasszak hogy,  házastárs 1, 2, 3, 4 vagy 5. Azt hittem rosszul látok. Egyébként mivel 4 feleség hivatalosan megengedett,  nem is értettem hogy lehet 5, lehet hogy a nyugdíjba küldött feleségekre is gondoltak.


 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uzonies.blog.hu/api/trackback/id/tr8611957817

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása