"The Uzonies" kalandjai

The Uzonies

Mindennapi történetek, kicsit máshogy

2016. augusztus 20. - The Uzonies

Taxis és a gyönyörű, de nem szép ország

Egyik nap sokáig bent voltam és késő este taxival mentem haza. A taxisok általában vagy indiaiak vagy bangladesiek, viszonylag rosszul keresnek, az üzleti modell úgy néz ki hogy naponta 7 dinárért bérelik az autót és ezen felül 3 dinárt költenek benzinre. Amit 10 dinár felett keresnek az az ő hasznuk, de vannak olyan napok amikor csak köröznek egész nap és alig találnak utast. Ha csak 6 dinárt keresnek egy nap, akkor az a nap ráfizetés számukra, de azért ebből kevesebb van, okosan megoldják.

Szóval kérdezi az taxis:

  • Honnan jöttél?
  • Magyarországról.
  • Az szép ország.
  • Tudod hol van Magyarország?
  • Persze tudom, Európában.
  • Mit tudsz róla?
  • Hát nagyon szép, sok víz van, vannak folyók, tavak, gyönyörű ország.
  • Igen valóban nagyon szép ország.
  • Te honnan jöttél? – kérdezem.
  • Bangladesi vagyok. – mondja.
  • Banglades szép ország?
  • Banglades gyönyörű, de nem szép. – mondja.
  • Mi az hogy gyönyörű, de nem szép?
  • Banglades gyönyörű ország, mert minden amit Isten adott az gyönyörű, csak az emberek elrontják, azt mondja akik ott élnek, nem jók, mert folyamatos politikai feszültség van.
  • Te jó ember vagy? – kérdezem
  • Döntsd el te, hogy milyen vagyok, ha azt mondod jó, akkor jó, ha azt mondod, hogy nem jó, akkor nem jó. – rám mosolygott, közben megérkeztünk, kifizettem a 2 dinárt amiben előre megállapodtunk, miközben az óra 0.8-at mutatott.

 

Kötelező orvosi vizsgálat

 A letelepedési engedély és a helyi személyi igazolvány egyik fontos mérföldköve az orvosi vizsgálat. Ezt már otthon is meg kellett csináltatni 16,000-ért, mert csak egy kijelölt  helyre lehet menni, és így annyit kérnek érte amennyit csak akarnak. Egy vérvételből áll, ahol Hepatitis B, C-t valamint a HIV fertőzést vizsgálják. A kuvaitiak nagyon szigorúan veszik, hogy ne hozzanak be semmilyen fertőzést a bevándorlók. Miután ezt otthon megcsináltattam, kiderült, hogy itt is megcsinálják a vérvizsgálatot és egy tüdőröntgenre is el kell mennem.

 Három hét után megkaptam az időpontot, amit már nagyon vártam, mert így elérhető közelségbe került a civil ID megszerzése, ami előfeltétele annak, hogy a családtagok számára megigényeljem a letelepedési engedélyt.     Fatma, aki a HR-en dolgozik és intézi a papírokat, szólt hogy akkor készüljek, mert holnap délután 3:00-4:00 közötti időpontban lesz az orvosi, de kérte legyek a HR-en 11.00-kor, mert a biztonság kedvéért jó ha odamegyünk a kollegámmal, K Kush Kumar-ral, akivel szinte egy időben kezdtünk. Miközben várakoztunk, főnököm küldött egy whatsapp üzenetet a közvetlen beosztottjainak, hogy Kush monogramja KKK ami a Ku Klux Klan rövidítése és kérdezzük meg tőle mit vesz fel Helloweenkor.

 11:30-ra odaértünk, kiderült, hogy 1:00-ig nem adnak ki sorszámot, türelmesen vártunk egy teremben ahol én voltam az egyetlen fehér ember és a társaság 80%-a fizikai kékgalléros munkás. Végül fél négykor sorra kerültünk, levették a vért, majd megdöbbenésemre átmentünk egy másik helyre, ahol a tüdőröntgen volt. Ez a hely talán még elmaradottabb volt mint az előző, beálltunk a sorba, hogy regisztráljanak, de abban a pillanatban kezdődött a délutáni ima, így egy olyan 25 percre bezárták az ablakot. Miután sorra kerültünk, kiderült, hogy a vizsgálat egy másik teremben van, ahol bent ült kb. 200 ember, kint pedig sorban állt még 50. Előttünk egy 20 fős kék overallos társaság, ahogy jöttek a kollegáik, szinte mindenki  beállt elénk  a sorba annak ellenére hogy rájuk szóltam, hogy álljanak a sor végére. Miután este foci volt és nem szándékoztam még 3 órát ott tölteni, gondoltam megpróbálom pénzzel felgyorsítani a folyamatot, amit itt Wasta-nak hívnak. Adtam 5 dinárt az egyik helyi főmuftinak, hogy segítsen egy kicsit, kb. 2 perc múlva szóltak és azonnal a sor legelejére kerültünk, így 15 perc alatt megvolt a röntgen is.

Egyébként tegnapelőtt megkaptam a várva várt civil ID-t.

 

Interjú és az arabok

 Csapatomban van 3 betöltetlen pozíció, amire keresünk embert. Ez nem könnyű feladat, mert egyrészt kevés jó szakember van aki ért a területhez, másrészt a kuvaitiaknak nem igazán van ilyen irányú tapasztalatuk, külföldieket pedig lehet találni, viszont nem könnyű őket ide csábítani, illetve a papírok miatt 3-4 hónapos átfutással tudnak kezdeni.

Szóval találtunk egy jó jelöltet, Wajdi személyében, aki minden szempontból megfelelt, annyira lelkes volt, hogy a főnökömmel szervezett interjúra egy 30 oldalas prezentációval készült, hogy miért őt vegyük fel. Egy probléma volt, hogy jelenleg tanácsadóként 30%-kal többet keresett mint amennyit tudtunk volna fizetni. Gondoltam hívjuk be és szóban majd meggyőzöm, hogy itt van bónusz, repülőjegy, orvosi biztosítás, ezeket mint visszaosztottam havi szinte és így próbáltam felnagyítani a havi bért. Meghallgatta az érveket, mondta hogy tetszik az ajánlat, értékeli, hogy ennyi energiát beletettem a meggyőzésbe. Boldog voltam, hogy ez jól sikerült, meglesz az ember.

Másnap a főnököm szobájában beszélünk arról, hogy mi a helyzet Wajdival, majd Yahia aki a beosztottam és akinek a csapatába jönne, mondta hogy nem fogja elvállalni. Mondom miért, tegnap olyan pozitív volt. Azt mondja, az arabok nem szeretnek nemet mondani, mert nem akarják megbántani a másikat. Akkor legalább te mondhattad volna, mondom Yahia-nak, azt mondja én se akartam nemet mondani, mert én is arab vagyok, majd nagyot nevettek a főnökömmel és egymás tenyerébe csaptak.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://uzonies.blog.hu/api/trackback/id/tr710987250

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

peteror 2016.08.26. 19:50:23

Az orvosi vizsgálat Dubaiban is hasonló, csak ott reggel 8-kor kezdenek és érdemes már fél 7-re odaérni... Persze fél Bollywood úgyis ott lesz előtted, úgyhogy szinte mindegy :)
süti beállítások módosítása